Finanční správa ČR i v roce 2025 poskytne podporu poplatníkům při podávání daňových přiznání. V nadcházejících týdnech finanční úřady vyšlou své specialisty do více než 130 obcí, kde nabídnou osobní konzultace a pomoc s vyplněním formulářů. Kromě toho budou k dispozici konzultační telefonní linky a prodloužené úřední hodiny na podatelnách finančních úřadů.
NahoruOdborná asistence v rámci 370 mobilních kanceláří
Od konce února do začátku dubna 2025 se uskuteční celkem 370 výjezdů finanční správy do 132 obcí. Tato iniciativa je určena zejména občanům v místech, kde byla zrušena pracoviště finančních úřadů. Odborní pracovníci budou připraveni pomoci s vyplněním formuláře daňového přiznání, zodpovědět případné dotazy a poskytnout potřebné informace. Vyplněné daňové přiznání bude možné pracovníkům finančního úřadu na místě i odevzdat.
NahoruKonzultační infolinky a rozšířené úřední hodiny
Vedle osobní pomoci v obcích budou moci občané využít také speciální konzultační telefonní linky, které budou v provozu v těchto termínech:
- března – 1. dubna 2025
- dubna – 2. května 2025
Provozní doba konzultačních linek:
- Pondělí – čtvrtek: 8:00 – 17:00
- Pátek: 8:00 – 14:00
V posledním týdnu před koncem lhůty pro podání daňového přiznání v listinné podobě, tedy od pondělí 24. března 2025, budou rovněž prodlouženy úřední hodiny podatelen na všech finančních úřadech do 17:00 hodin.
NahoruElektronické podání stále populárnější
Stále více poplatníků volí možnost elektronického podání daňového přiznání prostřednictvím portálu MOJE daně. V roce 2024 bylo tímto způsobem podáno rekordních 73 % přiznání k dani z příjmů fyzických osob.
„Elektronické podání je rychlé a bezpečné. Zároveň je velmi praktické, protože portál pomůže daňové přiznání správně vyplnit. Doporučujeme jej všem, kteří mají možnost přihlásit se…